Sok évre terveznek

2019.11.25

Egy többmilliárd dolláros forgalmú globális vállalat közép-európai szervezete, 18 országban, több mint 60 irodával, közel 8 ezer dolgozóval – és úgy kell modernizálni a hálózati infrastruktúrát, hogy ebből senki semmit ne vegyen észre. Ezt a feladatot adta a Deloitte Central Europe a T-Systems Magyarországnak, amikor megbízta hálózati infrastruktúrájának korszerűsítésével. „Vállalatunk világszerte elindított egy intenzív digitalizációs programot. Ennek viszont alapfeltétele egy olyan, korszerű hálózati infrastruktúra meglét, amely egyaránt képes kielégíteni a jelen és a jövő megjósolható, és ami még ennél is fontosabb, megjósolhatatlan igényeit”, összegezte a feladatot Nemes Alpár, a Deloitte Central Europe informatikai vezetője.
A vállalat kezdetben hagyományos modellben gondolkodott, miszerint beszerzik az új eszközöket a régiek helyett, majd üzemeltetési szolgáltatásokat vásárolnak hozzájuk. „Ehelyett mi szolgáltatást alapú modellt, úgynevezett szoftveresen definiált hálózatot, SDN-t ajánlottunk – mondja Rakovszky Balázs, a T-Systems Magyarország pénzintézetek üzletágának ágazatigazgatója. – Egy infrastruktúra projekt ma már nem hálózati eszközök összedugdosását jelentik. Rendkívül lényeges, hogy partnereinknek nyújtott megoldásaink jövőállóak legyenek, öt-hét év múlva is kielégítsék az igényeket. A szolgáltatási modellben sokkal nagyobb rugalmasságot tudunk biztosítani az ügyfélnek. Bármikor képesek vagyunk a hálózati szolgáltatásokkal lekövetni az üzletben bekövetkező változásokat, például új irodák nyitásánál.”
De nem csak a technológia jelentett kihívásokat. „Hamar rájöttünk, hogy milliónyi építőkocka precíz illeszkedése és a legkülönfélébb szakterületek együttműködése szükséges ahhoz, hogy technológiailag kiemelkedő, pénzügyileg előnyös és jogilag kifogásolhatatlan konstrukció szülessen”, tette hozzá Kóczán Kata, a Deloitee Central Europe IT projektszervezetének vezetője.
A T-Systems azonban sikeresen vette az akadályokat. Mind a 18 érintett országban elvégezte a feladatokat, és sikerül újszerű válaszokat találni a projekt komplexitásából adódó nehézségekre, legyenek azok bármilyen természetűek. „Úgy gondolom, minden téren sikerült a legjobbat kihoznunk egymásból, és jól döntöttünk, amikor a T-Systems Magyarországra esett a választásunk”, mondta Nemes Alpár. Így látja ezt Rakovszky Balázs is. „A projekt végére a hagyományos ügyfél-szállító kapcsolatból egy mélyebb partneri viszony alakult ki. Számunkra igen fontos, hogy megmutattuk: képesek vagyunk nagyméretű, országokon átívelő projektek végrehajtására is. Nagy lépést tettünk a regionális szolgáltatóvá válás irányába”, véli a szakember.
Ezen az úton tovább is mehet a vállalat, mert már egyéb modernizációs projekteken is dolgoznak a Deloitte-tal. „Vállalatunk az üzleti modellek teljes digitalizálása mellett döntött, ami egyre nagyobb igényeket támaszt a hálózatokkal szemben is. Mi pedig próbálunk felkészülni a ma még távolinak tűnő követelményekre is”, mondja a követendő irányokról Nemes Alpár.